Regulamin studiów
2. Dla studentów realizujących indywidualny plan studiów i program kształcenia, okresem zaliczeniowym jest semestr akademicki.
3. Dziekan może cofnąć zgodę na indywidualny plan studiów i program kształcenia, jeżeli student nie spełnia warunków określonych w indywidualnym planie studiów i programie kształcenia lub nie osiąga ostatecznie postępów w nauce.
Nauczyciel akademicki prowadzący zajęcia ma obowiązek przedstawić studentom w formie ustnej lub pisemnej:
1) program i zalecaną literaturę przedmiotu;
2) formy uczestnictwa w zajęciach, sposób bieżącej kontroli wyników nauczania, tryb i termin zaliczeń, możliwość korzystania z materiałów pomocniczych podczas zaliczeń i egzaminów, miejsce i terminy konsultacji.
1) studiowania na wybranej specjalności,
2) rozwijania własnych zainteresowań naukowych oraz do korzystania w tym celu z pomieszczeń dydaktycznych, urządzeń i środków technicznych uczelni oraz pomocy ze strony nauczycieli akademickich i organów Uczelni,
3) uczestnictwa w pracach badawczych prowadzonych przez uczelnię,
4) wyrażania opinii o planie studiów i programach kształcenia, procesie dydaktycznym i nauczycielach,
5) nagród i wyróżnień ustanowionych przez Rektora i inne organy,
6) otrzymywania pomocy materialnej na zasadach określonych odrębnymi przepisami,
7) studiowania według indywidualnego planu studiów i programu kształcenia na zasadach ustalonych przez Dziekana oraz uczestniczenia w zajęciach otwartych innych specjalnościach studiów,
8) studiowania na innych specjalnościach studiów; jeżeli wypełnia wszystkie obowiązki związane z tokiem studiów na specjalności podstawowej,
9) rozwijania zainteresowań kulturalnych, turystycznych, sportowych i innych,
10) poszanowania godności osobistej ze strony każdego członka społeczności akademickiej,
11) podejmowania pracy zarobkowej, o ile nie koliduje to z obowiązkami studenta,
12) poufności akt osobowych.
2. Przeniesienie studenta, możliwe jest nie wcześniej niż po zaliczeniu pierwszego semestru studiów.
3. Przyjęcie do uczelni studenta z innej uczelni wyższej może nastąpić w miarę wolnych miejsc pod warunkiem, że harmonogram i przeważająca liczba przedmiotów zaliczonych przez starającego się o przeniesienie jest na poprzedniej uczelni porównywalna z harmonogramem studiów i zestawem przedmiotów obowiązujących w uczelni. Dziekan w terminie do 2 tygodni rozpatruje podanie i podejmuje decyzję
4. Dziekan w decyzji o przeniesieniu ustala semestr na jaki student zostaje przeniesiony oraz wyznacza warunki, termin i sposób uzupełnienia zaległości wynikających z różnicy planów studiów i programów nauczania. Student ma obowiązek zaliczyć różnice programowe w semestrze, na który został wpisany przy przyjęciu do uczelni.
5. Student może przenieść się ze specjalności kształcenia na inną specjalność kształcenia w ramach uczelni za zgodą Dziekana, który określa różnice programowe i wyznacza termin ich uzupełnienia.
2. Utrata praw statusu studenta następuje w przypadku:
1) skreślenia z listy studentów,
2) ukończenia studiów.
3. Każdy student, który utracił status studenta winien uregulować wszelkie zobowiązania wobec uczelni.
4. O utracie legitymacji studenckiej student zobowiązany jest niezwłocznie pisemnie zawiadomić Dziekanat podając okoliczności jej utraty.
5. W przypadku utraty legitymacji studenckiej w wyniku kradzieży lub innego zdarzenia losowego, student uzyskuje duplikat legitymacji studenckiej, który jest wydawany za odpłatnością, której wysokość określa odrębny regulamin.
2. W szczególności student zobowiązany jest do:
1) zdobywania wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez uczestniczenie
w wymaganych planem studiów oraz programami kształcenia wykładach, innych zajęciach dydaktycznych i praktykach zawodowych, a także poprzez samo dokształcanie,
2) przestrzegania przepisów obowiązujących w uczelni,
3) dbania o godność studenta i dobre imię uczelni,
4) okazywania szacunku wszystkim pracownikom uczelni i przestrzegania zasad współżycia koleżeńskiego,
5) poszanowania mienia uczelni i ponoszenia odpowiedzialności materialnej za zniszczenie lub utratę,
6) regularnego wnoszenia opłat za studia.
2. Prowadzący kontrolują obecność na wszystkich obowiązkowych zajęciach przewidzianych planem studiów.
3. Student jest zobowiązany do niezwłocznego usprawiedliwienia nieobecności na zajęciach.
4. Prowadzący zajęcia określa sposób i termin uzupełnienia zaległości powstałych wskutek usprawiedliwionej nieobecności studenta na zajęciach.
2. W przypadku przerwania nauki, student zobowiązany jest do bezzwłocznego złożenia w dziekanacie uczelni pisemnej rezygnacji. Brak takiego oświadczenia jest równoznaczny z posiadaniem statusu Studenta uczelni, co obliguje go do regulowania wszelkich zobowiązań finansowych, aż do momentu skreślenia z listy studentów.
2. Zaliczenie semestru (roku) następuję, gdy student uzyskał zaliczenia i złożył egzaminy na oceny, co najmniej dostateczne ze wszystkich przedmiotów przewidzianych w planie studiów i programie nauczania, a także praktyki zawodowej przypadającej, co jest równoznaczne z uzyskaniem odpowiedniej liczby punktów ECTS, określonych w planie studiów i programie nauczania danego semestru (roku) i uregulowanie zobowiązań finansowych wobec uczelni.
3. Zaliczenia semestru dokonuje Dziekan na podstawie złożonego w Dziekanacie uczelni indeksu wraz z kartą okresowych osiągnięć studenta. Zaliczenie to jest podstawą do wpisu studenta na semestr następny.
4. Za terminowe zaliczenie semestru uznaje się spełnienie warunków wymienionych w ust. 2. i złożenie indeksu do rejestracji w terminie określonym w trybie zaliczania semestru. Ostateczny termin zaliczenia semestru i wpis na semestr następny winien nastąpić: na semestr zimowy - do 30 października, a na semestr letni – do 31 marca.
5. W uzasadnionych przypadkach Dziekan może indywidualnie przedłużyć studentowi termin zakończenia sesji egzaminacyjnej, wpis na semestr następny może nastąpić później.
6. W szczególnych przypadkach na wniosek Samorządu Studenckiego Dziekan może przedłużyć termin zakończenia sesji egzaminacyjnej.
7. Oceny z wszystkich egzaminów i zaliczeń muszą być wpisane do indeksu, karty okresowych osiągnięć studenta j i protokołu egzaminacyjnego. Dotyczy to również zaliczeń i egzaminów poprawkowych oraz komisyjnych.
1. Przy egzaminach i zaliczeniach, stosuje się następującą skalę ocen:
1) 5,0 bardzo dobry
2) 4,5 dobry plus
3) 4,0 dobry
4) 3,5 dostateczny plus
5) 3,0 dostateczny
6) 2,0 niedostateczny
2. Warunkiem zaliczenia semestru jest uzyskanie minimum punktów kredytowych przewidzianych w programie studiów dla danego semestru za wykłady, seminaria, ćwiczenia czy praktykę zawodową.
3. Wszystkie przedmioty objęte są systemem punktów ECTS określających nakład pracy studenta niezbędny do uzyskania zaliczenia z danego przedmiotu.
4. Łączna liczba punktów ECTS przyporządkowanych do wszystkich rodzajów zajęć w każdym roku akademickim wynosi co najmniej 60.
5. Średnia ocen liczona jest jako średnia arytmetyczna.
6. Seminaria dyplomowe, praktyka zawodowa, szkolenie biblioteczne, szkolenie z zakresu BHP i Ppoż. oraz zajęcia z wychowania fizycznego mogą być zaliczane bez oceny.
2. Obecność studenta jest obowiązkowa na ćwiczeniach, seminariach i lektoratach. Ponadto, obecność może być kontrolowana na innych zajęciach.
3. Student uczestniczący w pracach naukowo - badawczych lub wdrożeniowych może być zwolniony z udziału w niektórych zajęciach z przedmiotu, z którym tematycznie związane są realizowane prace. Prowadzący ćwiczenia lub seminaria mogą udzielać zaliczeń na podstawie udziału studenta w pracach badawczych.
4. Sposób zaliczenia przedmiotu prowadzonego w formie wykładu niekończącego się egzaminem ustala wykładowca oraz informuje o tym studentów na początku semestru.
5. Student, który spełnił wymagane warunki określone przez prowadzącego zajęcia, uzyskuje zaliczenie bezpośrednio po zakończeniu zajęć. Zaliczenie zajęć wpisuje się do indeksu i karty okresowych osiągnięć studenta wraz z oceną.
6. Prowadzący zajęcia dydaktyczne zobowiązani są do przekazywania Dziekanatowi listy studentów, którzy nie otrzymali zaliczenia przedmiotu w pierwszym terminie.
7. Nie uzyskanie zaliczenia z określonego przedmiotu w pierwszym terminie powoduje wpisanie oceny niedostatecznej.
8. Brak zaliczenia w pierwszym terminie z przedmiotu objętego egzaminem powoduje utratę pierwszego terminu egzaminu, a więc kolejny termin zdawania egzaminu będzie terminem poprawkowym.
9. Studentowi przysługują dwa terminy zaliczenia poprawkowego.
2. Student, który nie uzyskał oceny pozytywnej na zaliczeniu poprawkowym może ubiegać się o:
1) zaliczenie komisyjne,
2) powtarzanie semestru. W tym celu student powinien w ciągu 7 dni roboczych od daty ogłoszenia wyników egzaminu poprawkowego złożyć do Dziekana odpowiedni wniosek. Nie złożenie wniosku lub negatywne rozpatrzenie go przez Dziekana może spowodować podjęcie decyzji o skreślenie z listy studentów.
3. Zaliczenie komisyjne powinien odbyć się w ciągu dwóch tygodni od daty rozpatrzenia wniosku i wniesieniu opłaty określonej w regulaminie odpłatności.
4. Zaliczenie komisyjne przeprowadza komisja w składzie trzech nauczycieli akademickich, powołanych przez Dziekana. W skład komisji oprócz przewodniczącego i prowadzącego zajęcia, powinien wchodzić specjalista z tej samej lub pokrewnej dziedziny wiedzy. Przewodniczącym komisji powinien być Dziekan lub osoba wyznaczona przez niego posiadająca co najmniej stopień naukowy doktora. Przewodniczącym zaliczenia komisyjnego nie może być osoba uprzednio egzaminująca studenta.
5. Rada uczelniana samorządu studenckiego ma prawo, na wniosek studenta, delegować swojego przedstawiciela jako obserwatora zaliczenia komisyjnego.
6. Ocena komisji powołanej do zaliczenia komisyjnego jest ostateczna.
7. W przypadku uzyskania na zaliczeniu komisyjnym oceny niedostatecznej z przedmiotu kończącego się egzaminem dziekan zezwala na powtarzanie semestru (roku) lub skreśla studenta z listy studentów.
1. W przypadkach wyjątkowych, w których student nie mógł wykorzystać przysługujących mu możliwości zaliczenia przedmiotu, udokumentowanych przez studenta sytuacją losową lub innymi ważnymi zdarzeniami życiowymi, Dziekan może udzielić studentowi wpisu warunkowego, czyli dopuścić go do zajęć na semestrze następnym z zaległościami z semestru poprzedniego.
2. Dziekan określa termin zaliczenia zaległości z semestru poprzedniego.
3. Wpis warunkowy może dotyczyć nie więcej niż dwóch przedmiotów.
4. Wpis warunkowy za każdy powtarzany przedmiot, podlega odrębnej opłacie, której wysokość określa Regulamin odpłatności za studia i pozostałe formy kształcenia.
5. Student, który nie złożył zaliczeń z przedmiotów objętych wpisem warunkowym, może ubiegać się o powtarzanie semestru. W tym celu powinien w ciągu 7 dni roboczych od daty ustalonej jako nieprzekraczalny termin wpisu warunkowego złożyć do Dziekana odpowiedni wniosek. Niezłożenie wniosku lub negatywne rozpatrzenie go przez Dziekana powoduje skreślenie z listy studentów.
6. Od decyzji Dziekana przysługuje odwołanie do Rektora.
7. Decyzja Rektora jest ostateczna.
2. Egzaminy odbywają się w okresie sesji egzaminacyjnej. Plan egzaminów Dziekanat podaje do wiadomości studentów przez wywieszenie na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej Uczelni.
3. Student zobowiązany jest do przestrzegania harmonogramu sesji egzaminacyjnej.
4. Egzaminy przeprowadzają wykładający dany przedmiot. W uzasadnionych przypadkach, za zgodą Dziekana, egzamin w określonym semestrze mogą przeprowadzić inne osoby niż wykładający przedmiot zatrudnione, co najmniej na stanowisku wykładowcy.
2. W uzasadnionych przypadkach, w szczególności z powodu choroby lub różnych okoliczności losowych, odpowiednio udokumentowanych, uniemożliwiających składanie egzaminu, Dziekan może przedłużyć studentowi termin zakończenia sesji egzaminacyjnej.
3. Dziekan może także przywrócić terminy zdawania egzaminów lub zaliczeń, na pisemną prośbę studenta. Usprawiedliwienie nieobecności studenta na egzaminie z powodu choroby lub różnych okoliczności losowych, bądź zawodowych powinny być odpowiednio udokumentowane w terminie do 7 dni od daty ustania przyczyny nieobecności.
4. Fakt ten powinien być odnotowany w protokole egzaminacyjnym.
5. Po upływie terminu sesji poprawkowej jedynie Dziekan może przedłużyć sesję egzaminacyjną na czas określony, z powodu okoliczności wymienionych w ust.2. Egzaminator zobowiązany jest dostosować się do wyznaczonych przez Dziekana dodatkowych terminów egzaminów.
6. Nieobecność egzaminatora w dniu wyznaczonego egzaminu nie może być interpretowana na niekorzyść studenta. W razie przedłużającej się nieobecności egzaminatora Dziekan wyznacza innego egzaminatora.
2. W czasie studiów student ma prawo tylko trzykrotnie przystąpić do powtórnego składania egzaminu poprawkowego (III termin). W tym celu powinien złożyć do Dziekana wniosek w tej sprawie. O dopuszczeniu do takiego egzaminu decyduje Dziekan, a ocena odnotowana jest w karcie okresowych osiągnięć studenta.
3. Po zakończeniu sesji egzaminacyjnej student jest zobowiązany złożyć w Dziekanacie indeks wraz z kartą okresowych osiągnięć, celem umożliwienia Dziekanowi, oceny stanu zaliczeń i egzaminów oraz dokonania wpisu na kolejny semestr.
2. Egzamin komisyjny powinien odbyć się w ciągu dwóch tygodni od daty rozpatrzenia wniosku i od daty zakończenia sesji.
3. W przypadkach określonych w ust. 1 Dziekan może również z własnej inicjatywy zarządzić egzamin komisyjny.
4. Egzamin komisyjny przeprowadza komisja w składzie trzech nauczycieli akademickich, powołanych przez Dziekana. W skład komisji oprócz przewodniczącego i prowadzącego egzamin, powinien wchodzić specjalista z tej samej lub pokrewnej dziedziny wiedzy. Przewodniczącym komisji powinien być Dziekan lub osoba wyznaczona przez niego posiadająca co najmniej stopień naukowy doktora. Przewodniczącym egzaminu komisyjnego nie może być osoba uprzednio egzaminująca studenta.
5. Rada uczelniana samorządu studenckiego ma prawo, na wniosek studenta, delegować swojego przedstawiciela jako obserwatora egzaminu komisyjnego.
6. Ocena komisji powołanej do egzaminu komisyjnego jest ostateczna.
7. W przypadku uzyskania na egzaminie komisyjnym oceny niedostatecznej z przedmiotu kończącego się egzaminem dziekan zezwala na powtarzanie semestru (roku) lub skreśla studenta z listy studentów.
2. Praktyki zawodowe wpisuje się do indeksu oraz do karty okresowych osiągnięć wraz z innymi zajęciami dydaktycznymi ustalonymi planem studiów, według wzoru podanego przez Dziekana. Zaliczenia praktyki dokonuje Dziekan na podstawie Dziennika Praktyk wraz zakresem wykonywanych czynności lub na podstawie Zaświadczenia o zatrudnieniu z miejsca pracy wraz z zakresem wykonywanych czynności zawodowych, po wyrażeniu zgody przez Rektora.
3. Zaliczenie praktyk zawodowych jest niezbędnym warunkiem zaliczenia roku studiów (semestru), którego program przewiduje realizację tych zajęć.
4. Studentowi, który z uzasadnionych przyczyn nie odbył praktyki zawodowej w wyznaczonym terminie, Dziekan może zezwolić na jej realizację w innym terminie.
5. W indeksie, w miejscu przewidzianym na wpisy dotyczące praktyk zawodowych, odnotowuje się miejsce i okres odbywania praktyki.
6. Dziekan ustala sposób i formę zaliczenia praktyk zawodowych.
7. Rektor może wyrazić zgodę na zaliczenie praktyk zawodowych na podstawie przebiegu pracy zawodowej po przedstawieniu stosownego zaświadczenia z zakładu pracy.
1) warunkowym wpisie na kolejny semestr,
2) powtarzaniu semestru (roku),
3) skreśleniu studenta z listy studentów.
2. Powtarzanie semestru (roku) jest odpłatne. Wysokość opłat określa Regulamin odpłatności za studia i pozostałe formy kształcenia.
2. Studenta, który powtarza semestr nie obowiązuje uczestnictwo w zajęciach, z których uzyskał ocenę pozytywną.
3. Zaliczenia tych zajęć dokonuje prowadzący zajęcia w danym semestrze na podstawie dokumentacji z przebiegu zajęć.
4. Analogicznie zasada ta dotyczy egzaminów zdanych z oceną pozytywną. Przepisywanie oceny następuje na początku semestru (roku).
5. Student powtarzający semestr może za zgodą Dziekana zaliczyć wybrane przedmioty z następnych semestrów.
6. Powtarzanie semestru jest równoznaczne z niezachowaniem warunku terminowości ukończenia studiów.
7. W przypadku zmiany planów studiów i programów nauczania dziekan ustala sposób i termin wyrównania różnic programowych.
1) niepodjęcia studiów
2) rezygnacji ze studiów,
3) niezłożenia w terminie pracy dyplomowej lub egzaminu dyplomowego,
4) ukarania karą dyscyplinarną wydalenia z uczelni,
2. Dziekan może skreślić studenta, w przypadku:
1) niezaliczenia semestru lub roku,
2) nieuzyskania zgody na wpis warunkowy lub powtarzanie semestru,
3) zalega z opłatami czesnego lub innymi opłatami ustalonymi w regulaminie odpłatności za studia i pozostałe formy kształcenia dłużej niż 3 miesiące.
3. Pisemna decyzja o skreśleniu powinna zawierać przyczynę skreślenia. Od decyzji Dziekana przysługuje studentowi prawo odwołania się do Rektora w terminie 14 dni.
4. Decyzja Rektora jest ostateczna.
2. Decyzję o reaktywacji podejmuje Rektor, na pisemną prośbę studenta.
3. Ponowne przyjęcie na studia osoby, która zrezygnowała ze studiów lub została skreślona z listy studentów na I roku studiów, następuje na ogólnych zasadach obowiązujących przy rekrutacji na wyższe studia zawodowe.
4. Student wznawiający studia jest zobowiązany do uzupełnienia wyznaczonych przez dziekana różnic programowych. W przypadkach znacznych zmian programowych dziekan może wyrazić zgodę na przyjęcie na semestr niższy niż semestr zaliczony przed skreśleniem. Termin zaliczenia różnic programowe określa dziekan.
1) krótkoterminowy, który trwa semestr,
2) długoterminowy, który trwa rok akademicki.
2. Student może otrzymać urlop:
1) zdrowotny,
2) okolicznościowy,
3) losowy.
3. Decyzję o udzieleniu i czasie urlopu podejmuje Dziekan na podstawie odpowiednio umotywowanego wniosku studenta, złożonego przed rozpoczęciem semestru
4. Urlopu zdrowotnego udziela Dziekan na podstawie wniosku studenta udokumentowanego orzeczeniem lekarskim.
5. Urlopu okolicznościowego udziela Dziekan w razie skierowania studenta przez Uczelnię na studia, praktyki i inne wyjazdy związane z tokiem studiów.
6. Urlopu losowego z ważnych przyczyn udziela Dziekan.
7. Udzielenie urlopu przedłuża termin planowanego ukończenia studiów.
2. Student nie może otrzymać urlopu za okres semestru minionego.
3. Przyczyna udzielenia urlopu powinna być każdorazowo podana w karcie urlopowej oraz odnotowana w indeksie studenta.
4. W okresie urlopu student zachowuje uprawnienia studenckie. Prawo do pomocy materialnej w tym okresie regulują odrębne przepisy.
5. W trakcie urlopu, za zgodą Dziekana, student może brać udział w niektórych zajęciach oraz przystąpić do zaliczeń i egzaminów.
6. Na czas urlopu określonego w §38 prolonguje się ważności legitymacji studenckiej.
2. Dziekan może stosować inne formy wyróżnienia studentów, jak wręczanie listów gratulacyjnych, wpisu do ksiąg wyróżniających się studentów Instytutu uczelnianego itp.
2. Absolwent otrzymuje dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia z tytułem licencjata.
3. Student zobowiązany jest złożyć pracę dyplomową do końca ostatniego semestru studiów.
Student zostaje skreślony z listy studentów, jeżeli w terminie do 30 października nie złoży pracy dyplomowej lub nie uzyska zgody Dziekana na przedłużenie terminu złożenia pracy.
4. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, na wniosek promotora pracy lub na wniosek studenta, Dziekan może przedłużyć termin złożenia pracy.
5. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu dyplomowego jest uzyskanie zaliczenia wszystkich przedmiotów i praktyk zawodowych przewidzianych planem studiów, zdanie wszystkich egzaminów przewidzianych planem studiów oraz uzyskanie minimum 180 punktów ECTS a także uzyskanie pozytywnej oceny pracy dyplomowej. Szczegółowo warunki dopuszczenia do egzaminu dyplomowego określa odrębny Regulamin składania prac dyplomowych i egzaminu dyplomowego.
2. Oceny pracy dyplomowej dokonuje promotor oraz jeden recenzent zatrudniony na Uczelni na stanowisku profesora lub wykładowcy ze stopniem naukowym doktora wyznaczeni przez Dziekana.
3. Oceną pracy jest średnia arytmetyczna z obu pozytywnych ocen, o których mowa w ust. 2.
4. W przypadku wystawienia przez recenzenta oceny niedostatecznej, Dziekan podejmuje decyzję o skierowaniu pracy do poprawy lub do oceny przez dodatkowego recenzenta.
5. Osoba skreślona z listy studentów z powodu niezłożenia pracy dyplomowej ma prawo wznowić studia. Wznowienie studiów następuje na co najmniej jeden ostatni semestr przewidziany planem studiów.
2. Podczas egzaminu student winien wykazać się dobrą znajomością problematyki danej specjalności i kierunku studiów.
3. Po zakończeniu egzaminu dyplomowego Komisja ustala końcową ocenę pracy dyplomowej uwzględniając oceny promotora i recenzenta, oceny z odpowiedzi na zadane w czasie egzaminu pytania oraz ostateczny wynik studiów (ocenę dyplomową).
4. Absolwenci, którzy uzyskają końcową ocenę ukończenia studiów co najmniej 4,75 otrzymują dyplom z wyróżnieniem.
5. W przypadku uzyskania z egzaminu dyplomowego oceny niedostatecznej lub nieusprawiedliwionego nie przystąpienia do egzaminu, Dziekan wyznacza drugi termin jako ostateczny.
6. Powtórzony egzamin nie może odbyć się wcześniej niż przed upływem jednego miesiąca.
7. W przypadku nie zdania egzaminu dyplomowego w drugim terminie, Dziekan wydaje decyzję o skreśleniu z listy studentów.
1) średnia arytmetyczna wszystkich ocen uzyskanych w całym okresie studiów z zaliczeń i egzaminów, z uwzględnieniem ocen niedostatecznych, obliczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku uzyskanych w ciągu całego okresu studiów (łącznie z semestrami powtarzalnymi),
2) średnia arytmetyczna ocen wystawionych przez promotora i recenzenta z pracy dyplomowej, obliczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku,
3) ocena z egzaminu dyplomowego, określona jako średnia arytmetyczna ocen uzyskanych z wszystkich pytań ocenianych w trakcie egzaminu dyplomowego, obliczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
2. Wynik studiów stanowi sumę:
1) 60% oceny, o której mowa w ust.1 pkt.1,
2) 20% oceny, o której mowa w ust.1 pkt.2,
3) 20% oceny, o której mowa w ust.1 pkt.3.
3. W przypadku, gdy student wznawia studia, przy obliczaniu średniej za okres studiów bierze się pod uwagę zarówno oceny uzyskane w okresie przed wznowieniem, jak i w okresie po wznowieniu studiów.
4. W przypadku przeniesienia się studenta w trakcie studiów z innej uczelni wyższej, przy obliczaniu średniej ocen, za cały okres studiów, bierze się pod uwagę oceny uzyskane z przedmiotów:
1) zaliczonych przez studenta w ramach kierunku, na której poprzednio studiował, jeżeli przedmioty te są również ujęte w planie studiów i programie nauczania kierunku, na który student się przeniósł,
2) zaleconych studentowi do uzupełnienia (w związku z różnicami programowymi),
3) pozostałych ujętych w planie studiów i programie nauczania kierunku, na który student się przeniósł.
5. Na dyplomie ukończenia studiów wpisuje się ostateczną ocenę studiów wyrównaną do pełnej oceny w następujący sposób:
1) do 3,24 - dostateczny (3,0),
2) od 3,25 do 3,74 - plus dostateczny (3,5), 3) od 3,75 do 4,24 - dobry (4,0),
4) od 4,25 do 4,49 - plus dobry (4,5),
5) od 4,50 i więcej - bardzo dobry (5,0).
6. Wyrównanie do pełnej oceny dotyczy tylko wpisu do dyplomu i protokołu komisji egzaminu. We wszystkich innych dokumentach określa się rzeczywisty wynik studiów obliczony jak w ust. 1, 2, 3.
7. Komisja egzaminu dyplomowego może podwyższyć ocenę, o której mowa w ust. 5 nie więcej niż o jeden stopień skali ocen, jeśli student z pracy dyplomowej oraz egzaminu dyplomowego otrzymał oceny bardzo dobre oraz w ciągu ostatnich dwóch semestrów studiów uzyskał średnią ocen z egzaminów co najmniej 4,0.
8. Student, który uzyskał średnią ocen ze studiów poniżej 3,0, bez względu na oceny uzyskane z pracy dyplomowej oraz egzaminu dyplomowego otrzymuje ocenę dostateczną.
2. Wzór dyplomu oraz wzór suplementu określają odrębne przepisy
3. Przed otrzymaniem dyplomu absolwent zobowiązany jest do uregulowania wszelkich zobowiązań, w tym finansowych, wobec Uczelni.
4. Absolwent otrzymuje dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia w ciągu 30 dni od zdania egzaminu dyplomowego.
5. Absolwent ma prawo do zachowania indeksu, którym posługiwał się podczas studiów.
2. Odwołanie powinno być złożone na piśmie, za pośrednictwem dziekana, w terminie do 14 dni od uzyskania informacji o wyniku rozstrzygnięcia sprawy.
3. Decyzja Rektora jest ostateczna
4. W sprawach dotyczących zasad odpłatności za studia oraz rozstrzygania indywidualnych przypadków w tym zakresie, decyduje Rektor.
§ 51
Regulamin wchodzi w życie z początkiem roku akademickiego 2018/2019.